Företagsfotografering: Kackel & Surr, gårdsbutik

Gårdsbutiken Kackel & Surr har i sommar öppnat i Skånes Fagerhult. Den drivs av ett av mina gamla brudpar och sedan dess även så goa vänner, Ebba & Henke. De säljer grönbetesägg (som är vansinnigt goda) från höns i flyttbara hönshus, honung (har inte hunnit smaka, men säkert minst lika god) från egen bigård och under sommaren nyskördat från trädgården (just nu persilja). Allt ekologiskt odlat!

Idag lanserar de den efterlängtade hemsidan för Kackel & Surr - en gårdsbutik i norra Skåne. Sajten blev riktigt, riktigt snygg. Klicka in för att kolla och Gilla!

Här kommer ett urval av bilder vi tog i juni. Hemsidan är designad av Ebbas bror (om jag minns rätt :-).








Hönshusen som flyttas till nytt gräs varje dag:














De godaste ägg jag någonsin ätit:





Nya, snygga, Henke-tillverkade bikupor:





Ebba i biodlarmundering:





Röken som man puffar lite med om bina är en aning livliga när man ska skatta honungen:














Stolta gårdsbutiksägare:




Det här var ett otroligt roligt uppdrag, fler sådana önskar jag mig. Vet du någon som behöver miljöbilder till sitt företag så tipsa dem gärna! Priser från 4400 kr.

Stort grattis Ebba & Henke, och lycka till med butiken, den kommer att bli en succé! Jag längtar tills vi ses nästa gång.






Kommentarer
Postat av: Jenny

Älskar fotot med bina, såå söt! Man kan nästan höra surret:-)

2011-08-10 @ 16:15:29
URL: http://jennykaberg.wordpress.com
Postat av: Rebecca

Fint :)

2011-08-10 @ 17:03:58
URL: http://fotobex.blogg.se/
Postat av: Ebba

Tusen tack Mette, urproffsig som vanligt!

2011-08-10 @ 18:02:13
URL: http://kackelochsurr.se
Postat av: meta Ottosson

Åt vilket håll tittar egentligen en höna/en tupp? Det har jag alltid undrat.

2011-08-11 @ 10:21:39
Postat av: *Mette* svarar

Tack allihop! Roligt att höra!



Mamma: jag tror att de tittar kvart över draghålet eller möjligen upp och ner. Fast mest rakt åt vänster. Eller så får vi bolla över frågan till Ebba...?

2011-08-11 @ 13:41:13
URL: http://mettesfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0