Företagsuppdrag: Påsk & Potta Långhaka, från Tussas Kulturskafferi

Tussa var den som hjälpte mig med min första separatutställning när jag flyttade hem från Boston. Det var på biblioteket i Förslöv 2001, och den sålde slut dubbelt upp. Jag, som precis innan dess tyckte det var ganska klurigt att som fotograf ha flyttat från USA till Båstad, fick en rejäl skjuts framåt i verksamheten (och självförtroendet).

Tussa var också den som "gav bort mig i stipendium från Kultur & Fritid" till Alex, dvs jag i min tur hjälpte honom med en utställning på Musteriet några år senare. Han blev så småningom min assistent.

Tussa är en pärla, med andra ord. Förutom att vara bibliotekarie och kultursamordnare, har hon också ett eget företag, Tussas kulturskafferi - hon kommer dit man vill och för barn eller vuxna berättar hon spännande gamla sägner och berättelser, sjunger och spelar. Jag blir helt fascinerad av historierna!

I våras fotograferade jag henne in action, och bilderna finns nu på hemsidan.

De olika programmen har förstås titlar... såsom Påsk & Potta Långhaka, Från Lussenatta till Staffansritten, Vällingplättar och grötpannkakor. Visst blir ni nyfikna?

Härliga Tussa!





















Kommentarer
Postat av: linn

åh tussa! gud vad dem här bilderna fångade henne på pricken, Mette!

2010-09-23 @ 20:20:15
URL: http://sunshinestories.com
Postat av: Solveig

Henne skulle jag också vilja känna! Härliga bilder Mette!

2010-09-24 @ 09:45:49
URL: http://solveigholstein.blogspot.com/
Postat av: Pernilla Söderkvist

Jättefina bilder på Tussa, Mette!

2010-09-24 @ 11:59:24
Postat av: katrin

Härliga färger och fin miljö som så bra passar till hennes personlighet!

2010-09-24 @ 12:28:01
URL: http://blogg.fotografkatrinsvensson.se
Postat av: *Mette* svarar

Linn: ja, det är hon i ett nötskal, eller hur? Hehe.



Solveig: hon är helskön, du skulle gilla henne!



Pernilla & Katrin: tack :-) Miljön är hennes egna fonder, som hon har med sig när hon uppträder.

2010-09-24 @ 13:22:53
URL: http://mettesfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0