Sajtläget

Jaha. Tur att man är van vid berg-och-dalbanor och att kreativa processer ofta betyder gör om - gör rätt. Vem är det som säger det nu igen? Är inte säker på att jag gillar den personen, hehe.

Ja, i alla fall, förra veckans hemsidesbyggande startades i full fart med att välja bilder. Nästan tre hela dagar gick åt. När det så var dags att utveckla designen och prova att peta in några av de där bilderna... ja då upptäcker jag att jag valt helt åt helskotta. Hur gick det till? Bilderna jag plockat ut passade inte alls, de såg bara bleka, fula och tråkiga ut i sammanhanget. Som skånsk vinter när jag ville ha sommar.

Lite tvärstopp, tog det då. Tröttmössan åkte på och sirapen stelnade helt och hållet där inne i skallen. I två dagar blev det nästan bara fram och tillbaka, fram och tillbaka. Som sagt, tur att jag vet att det händer ibland. I mål kommer jag, det tar lite extra tid bara.

Nu har jag inte fler speciella dagar avsatta för projektet framöver (säsongen i full gång) så det blir till att peta in det här och där. Jag är själv "rätt" sugen på att få det färdigt.

En switch on - switch off, hade suttit fint ibland.




(den här sitter på en schysst gammal lampa på Förslövs bibliotek)


Kommentarer
Postat av: filip k

hej. jag håller också på med en egen hemsida i skolan. vi ska göra ett valfritt projekt, så jag gör en kontakt/portfolio hemsida. kommer bli riktigt roligt :D

2010-05-03 @ 16:58:55
Postat av: *Mette* svarar

Filip: Åh, kul! Ska bli spännande att se. Det ÄR jätteroligt att hålla på med!

2010-05-03 @ 17:06:42
URL: http://mettesfoto.blogg.se/
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Jag gillar din layout jättemycket här inne! Den är stilren och snygg! Och lättnavigerad :)

2010-05-03 @ 17:56:34
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com
Postat av: Jenny Sandberg

ajdå himska tanke! Men jag har svårt att tro att det skulle se blekt ut med dina färgglada bilder =) Många vändor blir det innan man e helt nöjd. =)

2010-05-03 @ 18:44:31
URL: http://www.jennysandberg.se
Postat av: *Mette* svarar

JACB: kul att du gillar! Nya hemsidan kommer att påminna om bloggen, hoppas jag i alla fall :-)



Jenny: du skulle bara veta! :-D

2010-05-03 @ 19:55:38
URL: http://mettesfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0