Vinstbröllop 2009: Jessica & Jonas, Toarps kyrka/Dalsjöfors & Torpa Stenhus

I september utlyste jag den årliga stortävlingen här på bloggen, där man vinner en bröllopsfotografering. Massor av bidrag kom in. Jag är nog egentligen en rätt kass domare, för jag vill att alla ska vinna! Men till sist stod det klart att Jessica & Jonas i Dalsjöfors tog hem guldet :-)

Bidraget var inskickat av Jessicas tärna Frida, och det här paret påverkar verkligen människorna omkring sig. De har en mycket speciell värme mellan sig som binder dem samman, och som sprider sig till alla i närheten. Hela dagen jag var med såg jag tecken på hur oerhört omtyckta de är, och hur väl alla vill dem. Fantastiskt!

Här kommer äntligen deras bilder, i urval, från en kylslagen novemberdag men med Oh så mysigt bröllopsfirande.

Vi startade hos Åse Valdenström på salongen Bloom i Borås:













Jessica med tärnorna, vännen Frida till vänster (som skickade in bidraget, och som också var dagens makeupartist) och syster Jenny till höger:



Snyggare än snyggast fortsatte bröllopsföljet dagen ute vid Torpa Stenhus. Regnet hängde i luften men alla var vid gott mod:



Jonas med sina bröder & bestmen Alex och Fredrik:



Dottern Selma var med!












Detta är min absoluta favoritbild från den här dagen. Ni som läst bidraget vet historien, och denna gesten ger mig tårar i ögonen, varje gång jag tittar på bilden:






Toarps kyrka är en ovanlig och spännande kyrka, i alla fall för mig som mest är van vid skånska kyrkor. Väldigt passande för ett vinterbröllop, mäktig i sin utformning och utsmyckning. Fullsatt var det också!









Solisten Sandra Lidberg, som sjöng så att tårarna rann på gästerna...



...Frida får representera det jag tror alla in kyrkan kände:







Ett stort tack till alla inblandade i det här uppdraget, som var så härligt från början till slut! Ett extra tack till brodern vars frinatt vi fick på hotellet, det var toppen.

Hoppas att vi ses igen!


Skriv gärna något i kommentarsfältet - då blir brudparet så glada :-)





Kommentarer
Postat av: mikaela

Den bilden när han kysser hennes handled, med tatueringen, är helt underbar. Så mycket känsla.

2010-06-15 @ 11:35:15
URL: http://mikaelarudhner.blogspot.com
Postat av: Ullis

Din favorit är min favorit... Du har verkligen lyckats fånga stämningen. Sorgligt, men ljuvligt vackert och hoppfullt.

2010-06-15 @ 16:48:41
URL: http://www.ulrikalindelof.se
Postat av: Karin

FANTASTISKA bilder. Mkt rörande!

2010-06-15 @ 16:49:21
Postat av: Frida

What! Jag är tjock och gråter. Taskigt. Haha. Underbara bilder föröbrigt Mette. De andra ser fantastiska ut :) Tack för en trevligt dag också. Bra jobbat! Puss Frida

2010-06-15 @ 17:10:53
Postat av: *Mette* svarar

Mikaela, Ullis & Karin: Tack söta ni, så glad jag blir!



...och...



NÄE men Frida, du är ju så sööööt på den bilden!!! Puss själv och hoppas vi ses igen!

2010-06-15 @ 19:56:28
URL: http://mettesfoto.blogg.se/
Postat av: Lena

Underbara bilder man blir rörd, en liten tår kommer när man tänker på det.Sköna minnen!!!

2010-06-16 @ 13:03:05
Postat av: Fotograf & Makeup artist Linda-Pauline

Mycket vackra fotografier!

2010-06-17 @ 18:45:06
URL: http://lindapauline.se
Postat av: Fredrik Enhörning

Fruktansvärt vackra bilder! Kakan du är en riktig hunk! :-)

2010-06-18 @ 17:18:53
Postat av: Hanna L

Åh den sista bilden var ju jättefin! Känns som att man är precis med i kyrkan på den bilden.

2010-06-20 @ 18:44:15
URL: http://amentia.blogg.se/
Postat av: Jenny

Underbara minnen när man ser bilderna!!! Tack för att du hjälpte till att föreviga det!!

2010-06-29 @ 21:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0