Företagsuppdrag: veterinär Katarina Tegholm

Hästveterinären Katarina har ni träffat förut här på bloggen. Vi brukar fotografera då och då, det senaste året har det varit oftare än vanligt. Det är toppenroliga uppdrag för mig som både älskar djur och att fotografera - den perfekta kombinationen. När jag var yngre ville jag bli veterinär, så därför är det extra skoj!

Katarina brukar ringa (eller maila en halv rad, hon är mästarnas mästare på korta mail, hehe) och säga att det är dags för lite nya bilder. Vi bokar tid och plats, antingen hemma hos henne, hemma hos mig, eller hos en av hennes patienter.

Det bra med Katarina tycker jag är att hon ser till helheten hos hästen, och att hon vill jobba förebyggande. Tryggt! Och jag tror hon minns namnet på varenda patient hon träffar.

Här får ni ett urval av senaste årens bilder. Fler kan ni se på hennes hemsida här.





















































Kommentarer
Postat av: Solveig

Kul jobb hon har Katarina, och vilket perfekt uppdrag för dig! Så vackra hästarna är, och den lille wovven på slutet - så söt!

2010-06-01 @ 21:18:49
URL: http://solveigholstein.blogspot.com/
Postat av: Linda i Ludvika

Sååå fina foton Mette, mästarnas mästare på detaljer! Och vilka supersnygga ridstövlar veterinären har!

2010-06-01 @ 22:09:30
URL: http://ekstromskavillan.blogspot.com
Postat av: Julia Green

Vet du vad den prickiga hästen heter? :)

Du är ruskigt duktig Mette! Tänk den dagen jag kan fotografera som du drömmer. Haha :)

Hoppas allt är bra med dig, kram :)

2010-06-02 @ 22:43:04
Postat av: *Mette* svarar

Tack för era härliga kommentarer!



Julia: jag vet inte vad den prickiga hästen heter, men det är säkert den du tror (har för mig att din mamma var där när vi fotograferade)!

2010-06-03 @ 10:51:52
URL: http://mettesfoto.blogg.se/
Postat av: Ella

Vilka superfina bilder!

2010-06-28 @ 10:12:00
URL: http://ellavet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0