Very important!

Den här kan ni se på SVT Play: Världens konflikter om Israel/Palestina (förklarar alltihop på 30 mycket välgjorda minuter och fick i alla fall mig att se det klarare)

Och den här kan ni se på SVT 1 ikväll: Bananas.

Och som motvikt en fin liten film om vänskap på You Tube: Tara and Bella

*** Som ni ser i kommentarerna nedan om Världens konflikter finns det väl så stor anledning att bilda sig en egen uppfattning om det mesta. Att jag inte är tillräckligt bildad för att kunna se SVT-program på ett kritiskt sätt? Det är mycket möjligt. Jag såg filmen för att jag ville lära mig mer om konflikten, och resultatet blev i alla fall en avhyvling, så kanske bidrar det till att jag letar mer kunskap framöver.***



Kommentarer
Postat av: Mats

Världens konflikter om Israel var en propagandafilm för den palestinska sidan, och har anmälts i massor till Granskningsnämnden.



Om du uppskattade den så kan du inte vara särskilt insatt i fakta i regionens historia eller i konflikten.

2010-04-21 @ 03:08:41
Postat av: Vaha

Den förklarar oerhört lite. Undanhåller oerhört mycket som egentligen stod bakom Israels grundande och den lyfter inte alls fram sionismen som den borde.

2010-04-21 @ 08:37:57
URL: http://vaha.blogg.se/
Postat av: *Mette* svarar

Nehej, ni ser ju - obildad är jag och tror alldeles för mycket på SVT!

2010-04-21 @ 10:41:37
URL: http://mettesfoto.blogg.se/
Postat av: Linda i Ludvika

jadu, Mette, man kan inte göra alla nöjda....Jag blandar mig inte i debatten, men tycker att du är en otroligt bra och väldigt snäll människa som vill alla i din omgivning väl, och DET är det som är viktigt. Einhorns bok "konsten att vara snäll" behöver DU inte köpa! Stora kramen!

2010-04-21 @ 13:20:58
Postat av: Ullis

Instämmer med Linda. Punkt.

2010-04-21 @ 16:55:40
URL: http://www.ulrikalindelof.se
Postat av: Solveig

Sällar mig till gänget Linda och Ullis! I det här fallet är det 2 pers som "vet" allt som inte du/vi vet... Man måste nog skilja på staten Israel och det Israeliska folket (judarna). Jag har ingenting emot judar (tvärtom) men det Israel gör mot Palestina får kritik från fler håll än från SVT! Bäst vi håller oss till våra bilder.. ;) Stor kram finaste Mette/Solveig

2010-04-22 @ 12:05:52
URL: http://solveigholstein.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0