Vilket minns ni bäst?

Nästa söndag 4 okt är det ju som sagt bröllopsmässa på Wapnö slott och jag håller på att beställa bilder för att fylla mina nya album. Därför skulle jag vilja passa på att fråga er några frågor, som jag blir jätteglad om ni vill svara på!

1. Vilket av bröllopen jag bloggat minns du bäst, och varför?

2. Vilken bröllopsbild jag bloggat minns du bäst, och varför?

3. Vilken barn/familjefotografering och -bild minns du bäst och varför?

4. Till sist, finns det något annat uppdrag eller en bild som hängt sig kvar i ditt minne får du gärna berätta.


Tack snälla, bästa, läsare :-). Era svar betyder mycket för mig!

Kommentarer
Postat av: Karolina

Hej Mette!



Bilder som stannat kvar i mitt minne är ett bröllop där bruden hade röda träskor, samt en magfotografering där den blivande mamman satt mitt ibland vitsippor (har för mig att det är samma tjej) och även en barnfotografering av en liten tjej på hösten eller vintern (tror hon hette Alice). Jag minns även ett par som gick i en äppellund med utslagna blommor på träden och ett bröllop i Köpenhamn som du fotograferade nyligen där alla bilderna var super!



Svårt att välja annars för du tar så fantastiska bilder, men det var några jag kom att tänka på....

2009-09-23 @ 20:10:50
Postat av: stina

Vilka svåra frågor du ställer! Men jag ska försöka ändå.



1. Bröllop: Jag tyckte väldigt mycket om bilderna från bröllopet som var i Köpenhamn med höstfärgerna för ett eller ett par år sedan. Det som var hemligt och som du hade som tävlingsfråga en gång. Sen måste jag lägga till ett av de senaste bröllopen, det med den italienska glassen. Vackra bilder och glädjen syns så tydligt.



2. Bröllopsbild: Förutom hoppbilden i Torekov så är det kanske bilderna du tog bland äppleträden. De i Norrvikens trädgård var också fantastiska. Helt omöjligt att säga en enda!



3. Barn/familjefotografering och -bild: skulle nog säga bilderna på tvillingparet och blonda storasyster vid pianot. Helt underbara färger, fantastiskt ljus och så fina modeller!



4. Annat: Förutom alla andra bilder jag nämnt, och med risk för att missa alla andra fina bilder så vill jag ändå särskilt nämna "ögonfransbilderna" som favoriter, särskilt från det senaste (?) bröllopet (det med den italienska glassen).

2009-09-23 @ 20:34:28
URL: http://stinabloom.wordpress.com
Postat av: * M E T T E * svarar

Vilka bra svar, tack snälla ni! Det hjälper mig JÄTTEMYCKET!

2009-09-24 @ 10:57:11
URL: http://mettesfoto.blogg.se/
Postat av: Vinnarlinda

Julkorten med Maria och Rebecka!

2009-09-24 @ 11:45:33
Postat av: Solveig

Det går ju nästan inte, du kan ju bara blunda och klicka på en bild alla är så fina!.. (nu blundar jag)..tänker.. humm



1. Den första jag kommer på är en nytagen bild. Anna & Erik i Kpn när hon skrattar åt den nya ringen.

Ett sånt gapskratt brukar ju inte förekomma i kyrkan, när allt är så nervöst och högtidligt.

Farmor i rosa som fotograferar minns jag också från den fotograferingen ja, och så sista bilden med hoppet. Det var dom glada bilderna.

Dom supervackra måste bli dom från Norrvikens trädgårdar.Jag minns en närbild där brudparet har nästipparna mot varandra. En helbild på bruden ensam bakifrån när hon står lutad mot nåt staket jag tror det var nåt träaktigt och sen en underbar bild när brudparet står i ett grönt valv eller nåt. Ok det var väl svar på fråga 1 och 2.



3.Där blir jag opartisk, jag minns dom jag var med på när du var här i Gbg. Men om jag försöker komma på någon annan blir det en bild på mor & dotter på en blåsig strand vill jag minnas. Deras hår blåser åt samma håll. Båda skrattar och tittar in i kameran.En väldigt varm bild vill jag minnas. Ni hade bra kontakt i alla fall!



4.Ditt sista uppdrag: Peab reklamen på den gröna bussen med din fina bild så klart!



Kram och lycka till på bröllopsmässan!



Ps! Gjorde du inte en porträttfotografering med en söt "balettflicka" där förra året som du gjorde en animering av? Ja, jisses man kommer på mer och mer. Slutar nu...:P

Kra

2009-09-24 @ 13:20:03
URL: http://solveigholstein.blogspot.com/
Postat av: Lillian

En bild som har fastnat hos mig är den den där hästen blir avspolad på benen, i motljus! ;-)

2009-09-24 @ 19:46:33
URL: http://lilliansfoto.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Jag minns ett brollop dar bruden hade skruvlockigt lite rodaktigt har, klanningen och jag tror skorna var grona. Vackra detaljbilder.

Sen finns en bild bakifran pa en kvinna som aven hon har skruvlockigt har, tror dessa bilder fanns med redan nar jag gick pa fotoskola med dig pa akademi bastad.

Norrvikenbilder over lag brukar vara valdigt vackra, trolska....

KRAMKRAMKRAM och lycka till!

/U

2009-09-25 @ 15:27:57
URL: http://elviapelvia.blogg.se/
Postat av: Kusin Anna

Jag gillar verkligen bilden på Helena och carsten på "världens minsta" dansbana och bilderna på deras bröllop (men det kanske är för att man är partisk då det är inom släkten... fina är de iallafall och alla miljöerna är fantastiska. Det kan ju inte bli annat än vackert när man fotar i Amiralitetskyrkan, på Brändaholm och på Sjöofficersmässen)



Men min absoluta favorit av bröllopsbilderna är från det uppdraget du bloggade om 2008-10-20 med Anna & Jeremy, där de ligger på en säng och man bara ser deras fötter, han i kilt och hon i den otroligt vackra klänningen!



Barn/familjefotograferingen jag minns bäst har du inte bloggat om än =)

Men förutom de gillade jag verkligen den du gjorde på marinmuseet.



Kram på dig kusinen och hoppas ni har det bra och tar hand om varandra!

2009-09-25 @ 22:29:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0