Bröllop: Anna & Erik i Köpenhamn, 9 maj 2009

Anna och Erik - ja, jag vet knappt var jag ska börja! När jag tittar på deras bilder minns jag dagen med sådan värme och glädje, för det är precis sådana de är. De värnar oerhört om alla de möter, är så mjuka och goa och älskvärda att man knappt tror de är på riktigt. Att dagen dessutom var så välplanerad och vacker, både genom deras egna val och med ett fantastiskt maj-väder, gjorde bara allting ännu bättre!

Eftersom jag vet att det kommer att bli väldigt, väääldigt många bilder här nedanför (så svårt att välja) ska jag försöka fatta mig kort i texten. Jag märker att jag också vill ösa ur mig superlativ, så vi får väl se hur det går :-)

9 maj alltså, location Klampenborg/Skovshoved i Danmark. Vi började med porträttfotograferingen vid havet intill Strandvej, helt nära där de bor:











Jag tycker de ser ut som filmstjärnor (ni vet Grant/Hepburn & Co.), så spännande och elegant vackra och hade platsat i vilken 40-tals-kärleksfilm som helst:














I slutet av porträttfotograferingen gick vi rakt över vägen till Hegnslund, där de senare höll sin middag. Mycket vacker svart träbyggnad från 1914 med ett väldigt användbart pilträd i trädgården.

Anna & tärna Helena:





Erik & bestman Martin:





Den väldigt vackra pilen...





... till ett väldigt förälskat brudpar (det här är en av mina absoluta favoritbilder):





Här i bakgrunden kan ni se huset:





Nästa location: Skovshoved kirke.

Kyrkan var så ljus och fin, dekorerad med sommarblommor och precis proppfull med gäster:


















Vid danska vigslar får brudparet sitta ner på varsin stol - bra idé! (under ceremonin sedan, tar de varandra i hand, säger ja tre gånger, och byter till sist plats)





De hade en dansk och en svensk präst. Den svenska, Fanny, var god vän till brudparet och höll ett vigseltal som fick tårarna att forsa på nära nog allihop i kyrkan.





Och inte var det färre som grät när deras goda vän solisten Frida sjöng - två helt fantastiska versioner av kända sånger. Puh. Där gällde det att koncentrera sig så att man inte tappade fokus :-)

(om ni känner igen Frida kan det bero på att hon är Frida Öhrn i Oh Laura, ni vet med låten Release Me från Saab-reklamen - grymt bra, jag ryser VARJE gång jag hör den!)








Under ceremonin fick Anna en överraskning - Erik hade köpt henne en ny ring som hon inte visste om. Riktigt roligt :-)








Kolla nu:

Förvirring...





Bubblande av fnitter...





Och ett härligt skratt!


























Dags att bege sig till mottagningen - Anna & Erik i Jaguar...











...och gästerna i en helskön antik Volvo-buss! Den skulle jag vilja ha här hemma!





Bara det här:








Champagne-mottagningen tog plats hemma hos Eriks mamma Susanne, en kort tur från kyrkan. Enormt vackert hus, och en helt fantastisk trädgård!

En sak jag blev djupt imponerad av var att brudparet ordnat specialtillstånd hos polisen för alla bilar att parkera nere på gatan - mer sånt för stressade fotografer! (och andra gäster, hehe :-)



Se så fint:











Susanne hälsade alla välkomna:











Det bjöds på champagne, snittar, och... italiensk glass! Den var väldigt omtyckt av gästerna :-D. Till och med en egen glassgubbe:
























Innan det var dags för mig att avrunda och gästerna att fortsätta vidare till middag & fest, avslutade vi med en supergruppbild från husets sovrumsfönster!





Anna & Erik (och Helena & Carsten ;-) för kontakten) - STORT tack för en fantastisk dag som jag kommer att minnas med glädje i många år!


Nu blev det nog bildrekord-i-ett-enda-inlägg, eller hur? Vilken bild blir din favorit? Skriv gärna i Kommentarer!





Kommentarer
Postat av: Malena

Åhhhh vad avundsjuk man blir! Tänk att vara så fotogeniska! Trots ett så snyggt brudpar att de svider i ögonen att titta på =), måste jag säga att min favorit av någon konstig anledning är den på bara stolen. Det är något med den bilden som bara får mig att vilja rama in den och sätta upp den på väggen, helknäppt!

2009-09-17 @ 20:46:43
Postat av: Ulla

Fantastiska foton, och ett himla sött brudpar. Mitt favoritfoto Är det med det härliga skrattet vid altaret. Inte många som visar sin spontanitet i just det tillfället...

2009-09-17 @ 22:43:34
URL: http://tantscrappa.blogspot.com/
Postat av: Matz Arnström

Härligt att se... Frida måste ju ha gett dig extra power en så´n här dag... Väl förberett med ljus i alla hörn.

You´re the queen of weddings...

2009-09-17 @ 23:27:19
URL: http://www.digitalfilm.nu
Postat av: Fotograf Emelie Ohlsson

Jag älskade porträttbilderna i detta inlägg, superfina färger och härlig kärlek från brudparet!

2009-09-18 @ 05:30:39
URL: http://emelieohlsson.blogg.se/
Postat av: NinaKatarina

Bilderna i kyrkan, dom med ringen.

Du är så duktig.

2009-09-18 @ 10:26:17
Postat av: Alicia

Väldigt vackert!

2009-09-18 @ 12:42:43
URL: http://aliciasfoton.blogg.se/
Postat av: jenny Dyrvold

ÅHH !! Jag älskar den sista bilden.

jag är en sån sucker för gruppbilder-i alla sammanhang har jag kommit på. Men framför allt vid vigslar, jag gillar den traditionella brittiska varianten med alla framför kyrkan, men den här bilden med blommande träd som spär på alla vackra färger i klänningar etc är sååå mysig och man riktigt känner hur fräscht o gott det luktar och fuktig mylla o allt..

2009-09-18 @ 12:49:41
Postat av: Lisa

Underbara bilder!

2009-09-19 @ 12:59:50
URL: http://flisafotar.blogg.se/
Postat av: Solveig

Underbara bilder varenda en! Du är så duktig! Jag håller med dig om "din favoritbild", men tycker sekvensen med ringen var X-tra rolig. Hur såg den ut förresten?

Kram!

2009-09-19 @ 15:57:13
URL: http://solveigholstein.blogspot.com/
Postat av: Amanda

Jag är ofta här inne och tittar men har hållt mig anonym (varför vet jag inte). Men jag tycker dina bilder är så otroligt inspirerande och fantastiskt vackra. Nånting hände när jag titta igenom dessa bilder, kanske hjälpte musiken jag hade på i bakgrunden också, men jag blev alldeles tårögd när jag såg detta. Har aldrig hänt förut, men även fast jag inte känner desssa människor så känner jag kärleken i bilderna och det är så fantastiskt att den känslan lyser fram så starkt.

Du är otrolig!



(nu blev det långt, hoppas du orkar läsa ;))

2009-09-20 @ 10:31:33
URL: http://farmfashionfoto.blogg.se/
Postat av: Vinnarlinda

Men Mette! Hur kan du ta så fina bilder? Alla är bäst och ännu bästare är fnitterbilden och kvinnan i limegrönt som får champagne.

2009-09-21 @ 07:52:29
Postat av: MissJeni

Gillar alla bilder, favoriter blir nog när bruden får den nya ringen i kyrkan, där snackar vi ögonblicksbilder :D Bra fångat!! Jag fotade ett bröllop i Norge förra hösten, där satt dom också på stolar och bytte plats och hade sig :)

2009-09-21 @ 23:03:45
URL: http://jeni.blogg.se/
Postat av: Anneli

Åh, va svårt att välja... men tre favoriter är det; din egen favorit, närbilden på volvobussen och "fniss"bilden. De är verkligen något av dina bästa "projekt"!

2009-09-23 @ 22:13:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0