Porträtt: Marie och hennes familj

För ungefär ett år sedan utlyste jag tävlingen Hjärtat Mitt och fick in mängder med bidrag!

Det här är ett utdrag ur Linneas motivering för vännen Marie:

"Marie gör hela tiden små, men väldigt viktiga, saker för mig. Vi träffas inte så ofta på riktigt utan mest över nätet, men hon tar sig alltid tid att lyssna när jag har det jobbigt. Och eftersom vi är ganska lika varandra förstår hon mig bättre än någon annan och har mycket tänkvärt att dela med sig av. Och dela med sig gör hon mer än gärna; av tankar, erfarenheter och choklad bland annat. Hon berättar när hon tycker man gör något bra - och plötsligt känner man sig värdefull. Under det halvår jag känt Marie har jag växt och blivit starkare, jag har hittat någon jag kan känna igen mig i och har fått en underbar vän. 

Alla vänliga människor som gör något för andra är värda uppskattning. Om inte Marie vinner så har jag i alla fall blivit uppmärksam på hur mycket hon betyder för mig och påmind om att berätta det för henne oftare. Tack!"


I februari fotograferade jag Marie och henns urmysiga familj här i Båstad. De var precis så som Linnea beskrivit dem :-)

En riktigt kall vinterdag var det, så vi snodde lite tid inne på hotell Skansen...

Goa storasyster Agnes:








Och lillebror Tage som först inte alls tyckte att fotografera var någon jättekul idé...





... så jag fick smygfotografera honom lite :-)





Vi tog vädertjuren vid hornen och begav oss utomhus med risk för röda-näsor-på-direkten...men alla var superhjältar och hade roligt trots kylan!











Pappa & Agnes:





Och mamma Marie med Tage:





Marie är suverän på att scrappa och du kan hitta hennes hemsida här. Hennes layouter med bilderna vi tog hittar ni i ett tidigare inlägg, klicka här.

Tack Linnea, och tack hela familjen Marie!



Kommentarer
Postat av: Linnea

Härligaste familjen :) Älskar dessa fotona (så klart). Särskilt de två sista.

2009-10-31 @ 19:51:50
URL: http://lillnea.blogspot.com
Postat av: Lily/Marie

Tack Mette för jättefina foto! Sån skatt att ha - helt ovärderlig.



Och tack än en gång till Linnea! Finaste vännen i världen. ♥

2009-11-01 @ 10:12:25
URL: http://marie.robe.nu
Postat av: Ullis

Åh! Bryggbilden med springande småttingar är för härlig! Och vilken charmig bild på coola Tage med kepsen. Lovely.

2009-11-02 @ 13:21:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0