Make your own luck

Jo, så är det! Jag körde hemifrån i morse och glömde ta med mig solglasögonen. De har jag nästan alltid på mig när jag kör bil. Fyra mil senare insåg jag att jag lade dem i väskan igår, vilket jag faktiskt aldrig gör annars. Och väskan hade jag med mig! Kändes ungefär som vingummipåsen häromdagen. Jag bara fixar tur åt mig själv, liksom. Hehe. Sen satt jag och flinade glatt i flera kilometer. Mer av sånt!

Idag har jag fotograferat Elin och Björn i Ransvik på Kullaberg. Solen strålade som aldrig förr och det var ljuvligt varmt! De var så duktiga och söta, Elin är gravid med bara tio veckor kvar och var en riktig hjälte. Tjuvkik i full klänningsfart nerför en backe kommer här:





Efter vigseln passade jag på att äta väldigt god fisksoppelunch på Ellens Café, med havet precis nedanför brusande i stora, härliga mörkblå vågor. Vilken njutning!

Faktum är att hela dagen idag varit tursam. När jag kom hem såg himlen nämligen ut så här och började strax ösa ur sig regn i hinkvis plus ett par riktiga åskknallar (och det hade inte varit lika kul i Ransvik):





Nu är det dags att packa och förbereda för morgondagen, två bröllop och en möhippa!

Ha en fin fredagkväll (filntips ikväll: svt24 kl 21.30 13:e våningen)

/Mette

Kommentarer
Postat av: Lisa

åh det där ser ut att vara en riktigt härlig klänning! väldigt bildvänlig... ska bli kul att se mer! / lisa

2009-05-22 @ 20:27:47
URL: http://lillymaria.blogg.se/
Postat av: Linda i Ludvika

Trevlig helg Mette. Jag kan då säga att jag hade aldrig kunnat gifta mig med bara 10 veckor kvar innan förlossning. Jag tror inte jag hade gått in genom kyrkporten!

2009-05-22 @ 20:59:19
Postat av: Caroline

Ska bli roligt att se bilderna sen...själv gifte jag mig med bara 4 veckor kvar innan förlossning...ohhh vad härligt det var! Trevlig helg//Caroline

2009-05-23 @ 15:01:45
URL: http://linasegna.blogg.se/
Postat av: Sofia

Oh, vilken underbar klänning!

Och vilka fina bilder C:

2009-05-23 @ 22:14:49
URL: http://implode.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0