Le fingre & Pippi i pumpen

Nu är handen bättre, gudskelov (får man säga så om man inte är religiös?). Alltså är det dags för Djaevle-raes som de skulle sagt i Danmark - tusentals bilder väntar nu på redigering och sortering. Det är bare å åk!

(Gud, Djävulen och Stenmark i samma inlägg, wow)

Ett par andra som har fullt upp är sötisarna som bor i vår gamla pump varje år. Om det är talgoxar eller blåmesar vågar jag inte säga, men fina är de. Piper gör det för fullt så fort de ska mata sina små barn, vilket är ungefär en gång varannan minut. Någon gång emellanåt kommer de upp igen med larv kvar i munnen, kanske till sig själva.

Fåglar är så vackra. Kolla:





Hade 50 mm på just här och ville inte gå för nära för att inte störa, men kanske tar jag fram telet nästa gång!

Ha en fin tisdag kompisar!

/M

Kommentarer
Postat av: Lillian

Vilken fin bild!

2009-06-09 @ 15:31:44
URL: http://lilliansfoto.blogg.se/
Postat av: Solveig

Så söta! Nu är det äntligen sommar! - Över 1000 bilder?! - jag hade fått fnatt... ska tänka på dej jättepositivt...hoppas det hjälper! Kram/Solveig

2009-06-09 @ 16:11:02
URL: http://solveigholstein.blogspot.com/
Postat av: Vinnarlinda

Ser ut som en blåmes tycker jag. Fin bild! Var nu aktsam om fingret.

2009-06-10 @ 08:29:43
Postat av: Linda i Ludvika

Alltså, det där är en talgoxe. Säger både jag och min fågeltokige pappa. Och jag kommer inte att ändra mig : ) Bilden är fantasisk!!

2009-06-10 @ 17:51:59
Postat av: Vinnarlinda

Duh - klart det är en talgoxe, tänkte rätt och skrev fel. Man ser det på den svarta slipsen!

2009-06-10 @ 22:30:35
Postat av: * M E T T E * svarar

Kan vara en talgmes eller en blåoxe också ;-D då är man på säkra sidan, hehe!

2009-06-11 @ 09:21:04
URL: http://mettesfoto.blogg.se/
Postat av: Anna-Carin

Vilket fint fotografi.Att fota små fåglar fixar inte jag.Men som sagt..öva,öva,öva eller hur :-)

Det ser ut som en Talgoxe..jag kan så klart ha helt fel,har ju hänt förr hehehe.Ska du redigera såååå många foton..sitter du med ett i taget? Läste i en foto tidning att man kan redigera många på en gång.Förutsatt att alla har något så när lika ljus,tror jag det stod :-)Något lika varandra i allfall.Något du känner till?

Önskar dig en trevlig torsdags kväll.Själv ska jag göra mig i ordning för att jobba natt // Anna-Carin

2009-06-11 @ 19:30:47
URL: http://annacarinsfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0