Vilket gäng

Solveig kontrade med en utmaning tillbaks som satte snurr på hjärnkontoret direkt. I mitt huvud blev det genast personerna bakom konsten som skulle få följa med mig till en öde ö, snarare än deras verk. Fyra kategorier och såhär blev det:

1. Konst:

John Singer Sargent. Makalös, tröttnar aldrig på honom. Och Edgar Degas, både för bilderna och skulpturerna. Skulle vilja iaktta dem för att se hur de bär sig åt, och tror att de är ganska belevade gentlemän vid en middag på den öde stranden.

2.Litteratur:


Svenska Marianne Fredriksson för att jag tror på allt hon sade och skulle lita blint på henne i varje situation, och australiensiske Tim Winton för att han skrivit den bästa boken som finns, Dirt Music. Båda kan säkert berätta historier för att fördriva kvällarna vid elden.

3.Film:


Le Grand Bleu från -88 men då vill jag ta med mig både huvudpersonerna (Enzo, Jacques och Enzos lillebror Roberto) för att det skulle bli hysteriskt roligt och regissören Luc Besson för att det ju är han som uppfunnit dem. Tror dessutom de kan vara bra att ha på en öde ö, dykare som de är. Jag kan nästan hela filmens repliker utantill så jag hoppas de har bonusmaterial med sig, hehe.

4. Musik:


Brittiska popgruppen James /som tyvärr inte finns längre) för att de nog kan musiscera med vad som helst plus att jag lyssnade på dem varje dag i flera år utan att tröttna, och Madonna för att hon nog kan hitta på en massa hyss, sätta fart på vem som helst och för att hon är tjej... det blev så mycket killar annars :-)

En utmaning som inte riktas till någon särskild alltså, men skriv gärna vad eller vem du hade valt i kommentarsfältet om du får lust!

Kommentarer
Postat av: Solveig

Hej Mette!

Mycket roliga och personliga val!!

Måste kolla upp Tim Winton, har aldrig hört talas om honom och James kände jag bara till på namnet..hihi, här blir man allmänbildad på kuppen..

2009-02-06 @ 12:45:38
URL: http://solveigholstein.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0