City of Ember

Miss Effektiv, det är jag det. Idag har jag hunnit massor! I morgon blir det frisören hela förmiddagen (nä nä, inget nytt, bara slingor) och sen redigering på eftermiddagen. Kanske kanske hinner jag blogga lite bilder, annars blir det på fredag.

Nu, äntligen, är det 100% roligt att jobba igen. Stress är inte bra för själen. När jag är stressad är min hjärna bakochvänd. Jag går och lägger mig, läser tills ögonen håller på att trilla igen, släcker, lägger huvudet på kudden. Och då: rivstart! Och jag menar inte lilla Fiat 500-starten, utan Formel 1. Det hinner inte ens börja puttra innan det mullrar igång i högsta hastighet med ett tjong, man kan tro att min skalle är generatorn i City of Ember eftersom den tror att Klockan Släckt är samma sak som NuSkaJagTänkaPåAlltJagNågonsinTänktPå PlusLiteNyttJagNogKanKommaPåOchDetBådeSkitfortOchSamtidigt.

Som sagt, skönt att det är någorlunda borta för den här gången. Hehe. Älskar ju att vakna och känna att det blir en rolig dag!

Ha det fint så hörs vi snart,

/M

Kommentarer
Postat av: Pernilla Söderkvist

Hej Mette!



Åh vad jag känner igen det där med att huvudet börjar leva sitt eget liv (hur lät det, egentligen... Haha) när man är stressad och ska sova. Jag kan vakna mitt i natten och tänka på artiklar jag måste skriva, personer jag ska ringa, personer jag glömt att ringa osv osv...



Sååå jobbigt! Skönt att din stress börjar släppa. :)



Kram från Pernilla

2009-02-04 @ 17:14:35
Postat av: Linda i Ludvika

Usch, Mette- det är verkligen inte bra att stressa, men vad ska man göra när man är mitt i det. Det är liksom svårt att ta sig ur det, när det är massor som ligger på! SKönt att höra att du mår bra nu, både från stress och Ludvikaförkylning. Tur att du inte fick magsjuka också- det har de manliga medlemmarna i familjen Ekström haft!

2009-02-05 @ 14:05:40
Postat av: Emelie

Hej Mette!!



Tackar för komlimangerna! Din blogg är jättefin! Jag har haft lite problem med min layout och jag är fortfarande inte nöjd, men det får vara såhär så länge. Har tittat lite på dina bilder och det är ju inte för inte du kan titulera dig fotograf =) Jättefina bilder!



Ja världen är verkligen liten =) Chattade med Linda Ohlsson häromdagen, försökte hjälpa henne med att hitta stallplats där uppe i värmland...



Ja om inte förr så ses vi på bröllopet! Roligt att att du hörde av dig och få ännu en blogg på "listan". =)



Emelie

2009-02-05 @ 15:04:38
URL: http://europe.blogg.se/
Postat av: Solveig

Hej Mette!



Jag vet att du har 1000 järn i elden, men din utmaning "triggade" mig, så vid något tillfälle när du har tid gå in på min blogg och reflekter över detta...vad skulle du välja??:-)

2009-02-05 @ 22:43:45
URL: http://solveigholstein.blogspot.com/
Postat av: Malin

Jag hade lite svårt att sova före jul så då testade jag apotekets sömnhjälp. http://www.somnhjalpen.info/apoteket/intro.aspx - det funkar verkligen nu har jag slutat med att vakna klockan tre varje natt för att lösa alla problem.



Ha det så bra.



/Malin

2009-02-07 @ 09:57:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0