The weekly hangover aka Disco-Mette?

Lördagsfesten: bröllopsfotografering

6 tim med kameran om halsen, konstant fotograferande (=1300 bilder)
Två ostmackor, kaffe och en solsmält Daim
1,5 liter vatten

Söndagsmorgonen:
förskräckligt påtaglig baksmälla

Eh... Var det jordens party igår?  Halsade jag två flaskor bubbel och tre Long Island Icetea? Minst! Så känns det i alla fall...

Slutsatsen måste alltså bli att...
jag älskar mitt jobb!

Med tanke på att jag upplever detta kroppsliga elände varje söndagförmiddag som är veckans enda lediga... Hm. Hehe. Lite knäpp är man nog va? Men OH så härligt och fint det blev igår.

PS. Om det inte var kristallklart bör jag tillägga att jag alltså inte drack en droppe alkohol igår och inte heller kommer att göra det på något av de andra bröllopen jag fotograferar. "Jobb-smällan" kommer sig av att jag koncentrerar mig "genom kameralinsen" många timmar i sträck. Bara så ni vet.





Aldrig ska jag sluta älska dig (Jonas Gardell)




Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Låter som en bra helg :)

Kram

2009-04-20 @ 05:49:31
URL: http://www.evalena.wordpress.com
Postat av: stort och smått

Snygg bild! Så läcker!

2009-04-21 @ 10:12:18
URL: http://agneta.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0