Jahaja: skolan, tiden och herrarna Bila, Gräv & Lyft

Så var man lärare igen. Akutintagen på gymnasiet, en förmiddag i veckan, fotolektioner med ettor och tvåor fram till sommaren. Mitt gamla jobb från förra läsåret. Ska bli roligt!

I övrigt - vilken tråkmåns jag är! Hinner ingenting tycker jag. Får flera hundra mail och kamerafrågor här på bloggen varje vecka som jag inte hinner svara på tillräckligt snabbt. Hoppas ni förstår. Jag skulle vilja anställa en klon som skötte enbart mailkorrespondensen! Tills vidare hamnar de i en snygg "liten" rad i inboxen. Försöker svara i tur och ordning.

Mina stackars vänner blir också lidande - en del har jag inte ens hunnit ringa sedan jag kom från Kanarisarna för två veckor sedan. Förlåt Pillan och Brallan! Facebook som annars är ett snabbt sätt att meddela sig till alla samtidigt har jag varit inne på en endaste gång fastän jag sett att där är TRE goa gamla vänner som hört av sig som jag inte sett på tio-femton år! Förlåt Annelie, Frida, Alex... Längtar!

Fast lite hann vi i helgen som inte var "vanligt" jobb. Mer än väntat till och med. Detta var våra inhyrda vänner, mr Bob och Mr Bosch:








Jobbet vi ville att de skulle göra var att få en gammal husgrund att försvinna, helst med ett poff på ett par minuter max. Ack så vi bedrog oss. De ville inte alls jobba utan oss! Nåväl, vi hjälpte dem efter bästa förmåga.

Före:





Mitt i:





Ännu lite senare mitt i:





Nästa eftermiddag:





Skönt att vara av med den! Nu ska det bli fiiin gräsmatta där. Påminn mig i sommar om ni vill se den :-) Folk brukar undra vad stolparna i bakgrunden är för något. Det är ett fd maskinskjul för traktorer och annat. Vi har tänkt oss en pergola där, ett uterum med grill (och så förstås en lyxig pool i fint turkost kakel, trädäck, fräsiga solstolar, olivträd, palmer, vindruvor...va? Vakna? Jag?)

PS. Eftersom vi vet att ALLA längtar efter ett Mount Everest-berg av upphackad betong har vi lagt ut en annons på Blocket att det är alldeles gratis att hämta den hos oss! Bra att ha som fyllnadsmassa till nya husgrunder, tex. Inte illa va?

Kommentarer
Postat av: Linda i Ludvika

Jädrans att ni ska bo så långt bort! Min kompis Anne-Marie ska fylla igen sin tomt och det kommer gå åt en hel massa massor! Liite långt att åka till högen för att hämta högen dock!

2009-04-15 @ 14:42:53
Postat av: Linda i Ludvika

Förresten, det här inlägget kan jag inte visa Ola- han skulle bli så himnla avis att ni har fått köra bobcat! Han har önskat sig en i födelsedagspresent i flera år nu. Synd att vi har så lite tomt att gräva på, annars skulle han SJÄLVKLART få en : )

2009-04-15 @ 15:08:25
Postat av: Solveig

Jag har också en Bobcat hemma... ;-)

2009-04-16 @ 00:27:23
URL: http://solveigholstein.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0