Nu är det mycket!

Ibland är jag på banan och ibland halkar jag av och sladdar lite i sidoleran för att det händer så mycket som behöver tas om hand på direkten-direkten. Då blir det till att jobba (ännu) längre på kvällarna. Tillkommer gör dessutom att jag fullkomligt överväldigas av en massa idéer inuti det snart fullsatta huvudet just nu, och de behöver ju också fångas innan de glöms bort (eller ve och fasa, tänk om man skulle få härdsmälta där uppe på övervåningen!) Roligt är det förstås men just nu är det verkligen full fart i 290 nästan dygnet runt!

Vad har ni för tricks när ni är inspirerade till tusen, för att behålla och genomföra idéerna? Berätta gärna!



Man kanske skulle vara katt? Den här fröken (Dia, 9 år) tänker på:

1) mat (hon berättar det högt och ljudligt, därför vet jag)
2) ligga och gosa i soffan under filten med mig på kvällarna
3) jaga möss

Vintertid går nr 3 helt bort (jag lovar, hon är ute max fem minuter för det allra nödvändigaste och sen skriker hon som om svältdöden närmar sig tills vi släpper in henne igen).





Ibland kallar vi henne för miss Miami istället för att hon vickar så förnämt på svansen när hon knallar runt. Det gillar hon.

Nehej, back to work!

/M

Kommentarer
Postat av: Michaela

Vilken otroligt läcker sköldpadda <3

Finaste färgen som finns på katter ju!



Och som vanligt, otroligt läcker bild. Älskar färgerna i den. Önskar man vore hälften så bra som du!

2008-09-09 @ 19:04:03
URL: http://michaelalundgren.webblogg.se/
Postat av: jennie's fotoblogg

Häftiga ögon :)

2008-09-09 @ 19:11:34
URL: http://jennuth.webblogg.se/
Postat av: veronica

oj vilken läcker teckning och fantastisk bild!

2008-09-09 @ 21:41:24
URL: http://humlisen.com
Postat av: Eva Hagbjärn

Mitt knep vid inspiration är papper och penna. Skriver lappar till höger och vänster och efter ett tag när jag får tid över och tittar på lapparna, så har den första antusiasmen lagt sig och lapparna åker oftast ner i papperskorgen =((((

Tråkigt men sant!



Kram Eva

2008-09-09 @ 21:56:28
URL: http://evafromsweden.blogspot.com
Postat av: Maria H

Jag har också många idéer som dyker upp i mitt huvud. För att kunna utveckla och sortera på alla tankar, skriver jag ned dem i ett anteckingsblock allt eftersom de dyker upp. Några justerar jag, andra utvecklas vidare och några stryks eftersom tiden går. Det känns bra att ibland sitta ned och bara spåna vidare på olika idéer som man har.

Lycka till med alla dina idéer!



Härlig bild på din katt!

2008-09-09 @ 23:46:09
URL: http://miafoto.blogg.se/
Postat av: meta ottosson

Mitt huvud har under åren ofta hotat att explodera av idéer. Numera använder jag mig av ett lappsystem, små fyrkantiga lappar, ca 10 X 10 centimeter, som jag skriver alla infall på och lägger i en hög i ett hörn på bänken bredvid kylskåpet. Efter hand fyller jag på dem, med nya infallsvinklar, nya "ledord" för att inte glömma. Med jämna mellanrum "städar" jag bland lapparna, slänger sådana idéer som inte håller, sparar de övriga, och i sommar har lapparna bland annat resulterat i tre handgjorda bilderböcker till mitt barnbarn,

2008-09-10 @ 08:31:05
Postat av: S a r a

Jag älskar bilden! :D shit!

2008-09-10 @ 19:02:06
URL: http://saaramarklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0