Motorkrångel

Frågan om autofokus i kamerahus/objektiv har varit på tapeten här och jag har inga bra svar!

På Cyberphoto säger de att Canon aldrig haft autofokus i sina hus (tack Madde för mailet) och då undrar jag ju vad som är problemet med att 50 mm 1.8 utan USM endast kan användas med manuell fokus på 400d:n? Rent tekniskt, vad fattas i så fall kameran? Det funkar ju finfint med min Mark II:a och III:a...

Något teknikfreak därute som kan bringa reda i oordningen? Tacksamt! Jag ska maila Canon och kolla också!

Kommentarer
Postat av: Madde

Skumt detta

Jag har också en 400D och 50 mm/1.8 objektivet och för mig fungerar det med autofokusen

Hoppas att du får något bra svar på vad som kan vara fel

2008-09-03 @ 17:26:21
Postat av: Annie

Hmm, jag har en 400D och där funkar autofokusen på objektiv som inte har autofokus

2008-09-03 @ 21:08:14
URL: http://thelillan.blogg.se/
Postat av: S a r a

Jag har en 400D och lånar ibland 50mm /1.8 av brorsan, och autofocusen funkar!

2008-09-08 @ 22:51:12
URL: http://saaramarklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0