Summering av fotomaran

God måndagförmiddag!

Vilken rolig dag det blev igår.
Först och främst vill jag tacka alla tävlande som lade ner ett fantastiskt jobb på att fotografera - vilka bilder och så duktiga ni är! Jag är mycket imponerad.

Några saker lärde man sig...

  • Jag lärde mig att till nästa gång ska det nog vara ganska fritt med redigeringen, eftersom väldigt många tänkt på ett visst redan när de fotograferade och att försöka lösa vad som är tillåtet och inte mitt i tävlingen blev lite pilligt. Jag är ledsen om jag gjorde några av er besvikna när jag försökte tänka ut vad som var bäst och mest rättvist men jag tror och hoppas att ni allihop är nöjda med era bidrag.

  • Det kanske också behövs lite mer tid när bilderna ska skickas in... eftersom Crimson inte fungerade strax före kl 20 när väääldigt många av de tävlande laddade upp sina bilder (kanske inte berodde på oss men ändå) - eller så får man kanske köra det i omgångar.Detta tål att funderas på.

  • Jag funderar också på om det finns en bra internettjänst någonstans där jag som domare på ett lätt sätt får överblick och kan sortera bilder lite fram och tillbaka - nu är det Mettes & hemliga domarnas hjärnor, papper & penna som får arbeta på högvarv för att hitta bästa serierna och bästa bild på varje tema. Än så länge har jag i stort sett bara hunnit kolla så att alla bilder är med, och det kommer att ta några dagar innan vinnarna är utsedda. Ha tålamod ;-) det kommer så snart jag kan.


Många av er som tävlade skrev så fina saker i era mail (jag svarade på sammanlagt 193 st igår, haha!) och jag blev verkligen glad att höra att ni hade roligt! Berätta gärna mer - vad var roligast, vilket ämne tyckte du mest om, andra tips inför en eventuell nästa gång?


Till sist - ha det fint och återigen tack för otroligt bra jobb igår - jag återkommer med vinnarna så snart vi beslutat oss.

Bästa hälsningar Mette








Kommentarer
Postat av: ellen, f o t o

Tack själv Mette! Trots allt småkrångel igår så tror jag också att slutresultaten blev riktigt bra iallafall! Jag är iallafall nöjd med min serie och det var riktigt roligt. Jag gillade nog "dröm"-temat mest för där hade man chans att sväva ut lite extra mycket och även testa sina fotokunskaper lite mer :)

2008-11-24 @ 11:23:40
URL: http://ellencharlotta.blogg.se/
Postat av: LindaTS

Jag tyckte all colors are beutiful, balans och dröm var roligast eftersom de fick mig att tänka till mest.

2008-11-24 @ 11:53:05
URL: http://lindats.blogspot.com/
Postat av: Sara

Hej Mette, tack för en jätte rolig dag =). Dröm temat var nog min favorit också =). Haha jag är ganska nöjd med serien, men inte med självporträttet. Usch, kom hem 2 på natten dagen innan =P. Tycker om tävlingen det var kul. Kul att det var lite kluriga teman ibland som t.ex. 15minuter =P. väntar på nästa maraton ;) Och på att höra vinnarna såklart =P.

2008-11-24 @ 12:07:29
URL: http://sassa-sara92.blogspot.com
Postat av: Ann-Louise [En bulle ur ugnen]

Vad roligt att det blev så lyckat och vad spännande teman det var. Önskar att jag hade kunnat varit med. Kram

2008-11-24 @ 14:29:36
URL: http://annlouise.blogg.se/
Postat av: M

Det var verkligen ett jätte kul initativ och många kluriga teman. Trodde dock ja gskulle kasta in handduken redan vid första teman, självporträtt. Som jag hade gått och bävat för den men är sjukt nöjd med min bild tillslut ändå. Bästa temat har jag svårt att säg, men är mest nöjd med 1, 3, 4 och 10 av mina bilder så att.



Det är med nöje jag väntar på att få reda på vilka som vann =)

2008-11-24 @ 15:32:40
URL: http://headless.blogg.se/
Postat av: Annelie

Jag tyckte att det var jättekul, häftigt med en webbaserad fotomara - jag kommer självklart att vara med om det anordnas en igen.

Postat av: Linda

Det låter så himla roligt!! Nästa gång hoppas jag kunna vara med, men eftersom det inföll precis när jag inte hade ens en hundralapp på mitt konto så kunde jag tyvärr inte vara med. Nästa gång ska jag det, om det blir nån alltså hoppas

2008-11-24 @ 16:58:04
URL: http://joona.se
Postat av: Veronica Karlsson

Det var verkligen roligt men eftersom det var min första gång blev jag lite stressad. Jag är nog mest nöjd med porträttet på min kompis Matilda, bild 3. Och med Söndagen den 23 november.

Jag ställde upp för att verkligen bli tvingad att ge mig ut och fota och för att hitat inspiration att ha kul. Mission completed! Jag hade kuuul!

2008-11-24 @ 18:32:45
URL: http://veronicasfoto.blogg.se/
Postat av: Sara

Hehee lite sugen på att få veta vilka de hemliga dommarna är också ;)Får man reda på detnärbeslutetär taget ? =P

2008-11-24 @ 20:48:57
URL: http://sassa-sara92.blogspot.com
Postat av: Mika

Jag gillade nog alla teman lika mycket... utom tack och 15 minuter dom var helt enkelt klurigare. Det var min första gång också... så jag lärde mig OOOOTROLIGT mycket till nästa gång... som att man till exempel kan förbereda sig lite bättre med ett övergripande tema... och kanske inte använda sig av ISO 1600... ;)

Är det för mycket begärt att hoppas på ett maraton i februari oxå???



Kram

2008-11-24 @ 21:22:34
URL: http://mikasatelje.blogg.se/
Postat av: Maria H

Tack för en trevlig och rolig fotomaraton. Bitvis mycket stressig att hinna med både foto, matlagning, barn och annat som hör söndagar till. Är nyfiken på att veta vem som vinner. Hoppas att du ordnar fler fotomaraton på din blogg.

Tack bästa Mette!

2008-11-25 @ 12:38:30
URL: http://miafoto.blogg.se/
Postat av: Ulrika P

Hej Mette!



Jag gillade mest all colors, jag gillar ju iofs färger över lag, hade tänkt att ta ett av alla de vackra fönster i den stadens katedral men insåg snabbt att med min lilla fjantkamera, som förvisso inte ännu sviker mig, skulle jag knappast nå upp för att få en bra bild...

Favorit och en god vän tycker påminde om varandra lite. Gillade de flesta. För balans tog jag först inne i kyrkan när en man biktade sig men ångrade mig sen då jag kände risk att stöta mig med någon angående katolisismen!

Vill också gärna vara med om detta igen. Mycket underhållande. Mitt i tog batteriet i kameran helt oväntat slut men då var det ändå hög tid till att gå hem och laga lunch till elvia och hennes tre kompisar och deras pappa! Fullt ös hela dagen, vi var på marknad, tivoli och konsert med klassisk musik och på förmiddagen på kyrkmässa!

Himmel vad duktiga många är, det är roligt att gå in på deras bloggar. Nyfiken att se vem som vinner!

KRAMKRAMKRAM

2008-11-25 @ 15:41:53
URL: http://elviapelvia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0