Vart tar dagarna vägen? Försvinner ner i toaletten kanske?

Det är minsann inget latmansgöra att vara sjuk. Jag hinner vakna, duscha, äta frukost och så är klockan plötsligt mitt på dagen. Nån timme på jobbet, ringaringaringa till läkare, röntgen, ortopeden, biståndshandläggare 1, biståndshandläggare 2, sjukgymnast, försäkringskassa, och ett par besök i badrummet senare så är klockan halv åtta på kvällen! Shit alltså. Som ett heltidsjobb, när man egentligen bara vill lägga sig ner och sova bort alltihop. Bara toalettbesöken tar sådär 45 min per gång (och då menar jag transporttiden, inte själva besöket, hehe) och det känns som om man inte gör annat än blir rullad fram och tillbaka till badrummet. För att jag ska kunna komma från huset ut till ateljén måste Tim först lägga ut ramperna vid vanliga ytterdörren, rulla ut mig, parkera mig på gräsmattan, lyfta bort ramperna till grinden, rulla upp mig och tungtjädrarimigrullamig över singeln, parkera mig i singeln, lyfta ramperna till entrédörren till ateljén, rulla upp mig och då är jag framme. Gud förbjude att man skulle behöva in i nåt ärende medan man är här, liksom... Badrumsfixeringen kommer jag nog att få leva med ett tag, det är det jobbigaste av allt att inte kunna ta sig dit och därifrån själv och allt kretsar plötsligt runt att gå på toaletten för säkerhets skull så att man inte är på fel plats för att orka dit sen.

Men nä, för bövelen, slut på dagens klagosång, för som sagt: det kunde varit mycket värre! Jag är ju inte död, till exempel!

I morgon är det bröllop i Arild, det ska bli jätteroligt! Tim är bil- och rullstolschaufför & Emelie är praktikant - vi blir ett bra team vi tre!

Vinstbröllopet jag tänkt blogga idag hinner jag helt enkelt inte med, det får bli någon av de närmaste dagarna. Den som väntar på nåt gott :-)

Ha en bra helg allihop!

Kommentarer
Postat av: Fotograf Emelie Ohlsson

Bästa teamet!

2008-05-16 @ 20:14:52
URL: http://emelieohlsson.blogg.se
Postat av: Linda i Ludvika

Du är otrolig som mitt i allt elände ändå orkar skämta och vara positiv! Själv hade jag verkligen dragit täcket över huvudet och sovit bort dagarna. Jag är inte bra på att vara sjuk helt enkelt!

Om du någon gång funderar på att skaffa barn är det precis så där det är. Man planerar toabesök, hinner precis borsta tänderna och dra av sig pyjamasen, så är det dags att gå och lägga sig igen! Och privata toabesök kan man se sig i stjärnorna efter!

2008-05-17 @ 12:40:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0