Gästbloggare: mamma!

Idag kom mamma för att hälsa på och fira sin födelsedag som är i morgon - mysigt att ha henne här! Jag passar på att lura henne till ett gästbloggsinlägg :-)


Namn: Ingrid Margareta

Fyller i morgon: 62 år

Jobbar: översätter skönlitteratur (böcker alltså!)

Det bästa jag vet: mina barn, deras respektive, mitt barnbarn, mina vänner, mina radioapparater (en i varje rum) och min cykel

Det värsta jag vet: fördomar, blodpudding och att ha hemlängtan

På fritiden: översätter jag också, svårt att skilja på arbete och fritid

Just nu: försöker jag skriva på en pc i stället för en mac

Om jag fick skriva ett alldeles eget inlägg här på Mettes blogg skulle jag skriva om: att jag håller tummarna dag och natt för att Mette snart ska vara helt återställd och att jag funderar på om jag ska våga fråga henne om hon inte vill ha min käpphäst i stället....

Idag har jag: kört 20 mil genom det vackra Blekinge och Skåne

Om tio år... fyller jag snart 72 och översätter fortfarande

Det här vill jag också säga: det gläder mig att alla timmarna med kritlådan gav resultat!


Visst är hon gullig min mamma - världens bästa!

/M

Kommentarer
Postat av: Sanna

söt blogg

2008-05-27 @ 20:47:56
URL: http://sannawiberg.blogg.se
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Grattis på födelsedagen, i förskott!

2008-05-27 @ 20:48:37
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: Ullis

Grattis Mettes Mamma!

2008-05-28 @ 08:17:50
Postat av: Yasmin Johansson

Grattis mettes mamma :D

Kommer ihåg att jag beundrade henne sjukt mycket när vi hade dig som lärare mette och du läste roald dahl böckerna som hon översatt för oss :D

2008-05-29 @ 12:34:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0