På väg till jobbet

God förmiddag!

Fotograferade lite vad jag ser på min väg till och från jobbet... Nu har jag ju bara sådär 25 steg dit, så det är inte så väldigt mycket att välja på, haha. Jasminbusken på hörnan som är otroligt vacker på sommaren, är nu mest bara en bunte spretiga kvistar. Enda gången den byter skepnad är när det varit riktigt kallt och sedan smälter, då bildas en hel massa istappar från stuprännans smältvatten. Jasminen har faktiskt varit med på en av mina utställningar för några år sen, se här och här (de bilderna är fotograferade med diafilm som sedan framkallats till negativ, något som man i USA kallar cross-processing. Det höll jag på med mycket både i USA och de första åren när jag kom hem, innan jag bytte till digitalt). Dagens istappar ser ut så här, inte riktigt lika många och fotogeniska som 2004:


image320

Något annat som är lite trist just nu är ljungen i blomlådorna som bara förra veckan hade satt så fina knoppar och växte som attans, och nu ser mest ledsna och rödvissna ut:


image321


image322

LÄNGTAR tills jag kan knalla omkring barfota mellan hemmet och jobbet, bort med slask och lera och fram för gräs, lunch på en filt i trädgården, trädsus i stora lönnen och fågelkvitter!

Vad ser du på väg till jobbet/skolan? Berätta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0