Välkommen Mark den tredje...

Nu är jag lycklig ägare till den här kameran!



(bild från Scandinavian Photos hemsida, där jag också köpte den, flera tusen kronor billigare än tex proffsbutiken YFO)

Sedan innan har jag Mark II men den ska efter många om och men på reparation till Amärikat för en trasig spegel så nu var det dags för uppgradering på riktigt! Har provat en i ett par månader redan, men nu har jag alltså en egen :-) Funkar bra gör den också, har använt den på bröllopet idag och den är såååå härlig. Mark II blir ny reserv när den kommer tillbaka, två gånger under mina fem säsonger som bröllopsfotograf har det hänt att kameran gått sönder mitt i alltihop och därför har jag alltid minst ett reservhus!

Visst är den fiiin?

Kommentarer
Postat av: Therese

Snabb fråga, vad tror du om en uppgradering från Canon EOS 350D till Canon EOS 40D? Smart eller dumt? Kanske smartare att spara mer pengar och köpa ännu dyrare kamera? Jag fotar mest porträtt! :)

2008-06-21 @ 22:30:14
URL: http://theresekoistinen.blogg.se/
Postat av: * M E T T E *

Therese; det beror på vad du själv vill med ditt fotograferande! Läs mer i förra inlägget - det bästa är att ringa till en välsorterad fotoaffär och fråga om skillnaderna, jag har tyvärr inte detaljkoll på alla modeller. Lycka till!

2008-06-22 @ 10:34:36
URL: http://mettesfoto.blogg.se/
Postat av: Fotograf Emelie Ohlsson

Åh vad skoj! Jag trodde du var inne på Nikon ;)



Jag har funderat på objektivet och vad jag vill använda det till och kommit fram till att 4 räcker gott och väl till mig.

Har hittat en trevlig kille i Sthlm som säljer det för 4000 och jag får kolla och prova det först innan jag bestämmer mig.

2008-06-22 @ 10:58:12
URL: http://emelieohlsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur har du rååd?? :O

2008-06-24 @ 10:39:37
Postat av: * M E T T E * *

Anonym som undrar hur jag har råd; det är mitt jobb!

2008-06-24 @ 11:00:55
URL: http://mettesfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0