Skyfall

Hela dagen har det varit sånt där skönt sommarväder i form av fem minuter sol, sen kolsvart, åska och fullkomligt skyfall i tre timmar... och så sol igen, och så...

I alla fall blir jag sugen på att plåta när det regnar, det har jag alltid gillat - eller rättare sagt precis när det slutat regna! Då är ljuset oftast magiskt och det finns mängder av extra stuns och färg ute. I skolan (USA) hade jag som slutprojekt att fotografera när det precis regnat och det har jag fortsatt med även om det inte blir så ofta nuförtiden! Ett utmärkt tillfälle att använda min nya 1.2-lins, som redan blivit min favorit...

Körsbärsträdet i trädgården nyss:




Kommentarer
Postat av: Jenny

Hoppas du haft en bra måndag trots regnigt väder! :D

2008-07-07 @ 18:43:40
URL: http://penajs.blogg.se/
Postat av: Fotograf Emelie Ohlsson

Ååh jag måste få testa din 1,2:a nåndag! :)

2008-07-07 @ 19:44:13
URL: http://emelieohlsson.blogg.se/
Postat av: Karolina

Hej Mette!



Skönt att kunna läsa att du mår bättre och bättre för varje dag. Jag har tänkt på dig och slås av att du har en fantastisk positiv inställning! Gott att ha!

En liten fråga bara... Vad är din 1,2:a? Antar att det är ett specifikt objektiv, men vad gör det? Hoppas det är ok att jag ställer den frågan här...



Ha det gott och keep up your good spirit and fantastic work!!!



:) Karolina



PS. Jag kom in på fotoskolan till hösten. Börjar den 1 september...

2008-07-08 @ 12:12:44
Postat av: * M E T T E * svarar

Karolina:



Det är bländare 1.2 dvs väääldigt kort skärpedjup!

2008-07-08 @ 14:30:12
URL: http://mettesfoto.blogg.se/
Postat av: emma

sååååå vacker bild, man vill bara frossa i bär.

hugo frossade på maxi igår då vi råkade felparkera kundvagnen vid bigaråerna...mums ses snart på kaffehögen, kram

2008-07-08 @ 23:41:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0