Kan någon spärra in mig?

Dagens agenda:

1. Försöka skicka kameran på reparation till USA (nä, den har fortfarande inte kommit iväg eftersom Posten vägrar försäkra trasiga saker till mer än 400 kr, UPS hemsida är så oerhört krånglig och ber en skapa nya användare stup i kvarten så att man till slut ger upp och Schenker skickar en som en jojo mellan Halmstad och Helsingborg tills man till slut får veta att de a) inte kan plocka upp samtidigt som de ska lämna något annat, b) ändå inte kan tala om när de tänker komma och lämna det andra, och c) att inte ens de vet hur man gör för att slippa tulla när man skickar en trasig kamera fram och tillbaka till USA utan måste kolla upp det och återkommer i morgon.

2. Upptäcka att datorn jag köpte specialbyggd för ett år sen bara har 1 GB RAM-minne vilket inte är tillräckligt för CS3. Symptom: röda kryss som säger att det inte går att framkalla från RAW, spara som jpg, eller ens spara till webben. Därför kommer det inga bilder på bloggen idag heller (förlåt). Killen som svarar undrar om jag har DDR eller DDR2-minne - hur i hela fridens namn ska jag kunna veta det? Eller rättare sagt, var f-n hittar jag det?

3. Försöka få Eniro att begripa att jag inte vill ha den anskrämliga annonsen de försöker ge mig (där bland annat mitt namn står TRE (3!!!) gånger - varför?). Att maila den som sålde annonsplatsen till mig är omöjligt eftersom han inte svarar (på flera veckor). Att maila kundtjänst via hemsidan går bra men när de svarar vill de ha bildfilen - som jag inte fått eftersom de bara kan skicka korrektur på PAPPER på posten. Dessutom mailar de från en noreply-adress så jag kan inte svara, utan måste varje gång in på deras hemsida igen och skriva in alla femtioelva uppgifter med namn, annonsnr, organisationsnr etc och dessutom klistra in hela konversationen.

4. Försöka sluta stressa över att mina sjukskrivna dagar är över nästa vecka och jag då måste vara tiptop, fit for fight och dessutom i fas med alla jobb för att inte få ett totalt nervsammanbrott när bröllopen på nytt drar igång varvat med en MÄNGD andra fotograferingar. Och någon semester fick jag inte i år heller...?

Hjälp mig, rädda mig (säg att du är min farfar!)

Hälsningar Skorpan, split personality där det inte finns många mohikaner kvar i kanoten

Kommentarer
Postat av: Lene

1. UPS säger jag bara suck! Fick hålla på i evigheter med dom och mina produkter från Apple.

På fråga 2 har jag inget vettit svar.

3. Ringa Eniros kundtjänst? 020-615615?

4. Ta ett djupt andetag. Det löser sig!

2008-07-22 @ 18:54:53
Postat av: Linda i Ludvika

Min svägerska ska till USA snart. Ska jag be henne ta med din kamera som inte fungerar och posta den där?

2008-07-22 @ 20:41:28
Postat av: Linda i Ludvika

Har du solpanelerna åt norr? : )

2008-07-22 @ 21:03:19
Postat av: Eva Hagbjärn

Såg att Granngården i Grevie hade DHL kartonger uppe på en hylla till höger om kassan. Kanske de skickar grejer till USA. Vet ej om det löser ditt problem, men fråga kan man ju alltid. Eller...?



kram Eva

2008-07-22 @ 21:58:04
URL: http://evafromsweden.blogspot.com
Postat av: * M E T T E * svarar

Tack för alla era omtänksamma kommentarer!



Lene: ringa går inet eftersom de vill ha allt på papper...



Linda: tack gulliga du, MEN paketet måste skickas ut från Sverige för att vara en retur och inte drabbas av införselmoms på hemvägen...



Eva: absolut ska jag prova DHL om inte Schenker kan fixa det, tack!



Men vad skulle jag göära utan er läsare? Ni är så uppmuntrande jämt!!! Tack!

2008-07-23 @ 08:43:29
URL: http://mettesfoto.blogg.se/
Postat av: J

Du "låter" precis som jag när jag är stressad... Hoppas allt löser sig/har löst sig.

2008-07-24 @ 21:18:10
URL: http://jallajalla.blogg.se/
Postat av: matilda

neh, stackare!

tyvärr har jag inget vettigt svar på ngn av dina problem...sorry. :(

2008-07-26 @ 18:04:08
URL: http://matildish.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0