Mette svarar del 15

Och med tanke på förra inlägget kan jag också passa på att svara Maria som undrade:

Hejsan, jag undrar hur du sätter ljuset när du fotograferar? använder du en extern blixt, reflexskärm eller vaad? :D


Och svaret på frågan är att jag aldrig ljussätter utan enbart använder mig av befintligt ljus. Det gäller bara att hitta de rätta ställena :-) I undantagsfall använder jag mig av reflexskärm/upplättningsblixt om det är VÄLDIGT soligt och det är nödvändigt för att inte få usla skuggor i motljus eller sidoljus, och någon gång emellanåt fotograferar jag tex bröllopsfester på kvällen vilket också kan kräva extern blixt. Jag har en Canon 550 EX, inte särskilt ny alltså (från 2004) men fullt fungerande.

Ooops oops! Inte ställa frågor i detta inlägget utan HÄR! Välkomna!

Kommentarer
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

haha jo det har du iof rätt i ;D

Ja det tycker jag med! Speciellt när jag ser själv att det är ändrat och då tror jag att alla andra också lägger märke till det :P

2008-08-13 @ 18:14:49
URL: http://nevnarien.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0