Bröllopsfotograf Torekov // Burensvik: Malin & Jimmy

På nationaldagen den 6 juni 2008 gifte sig Malin och Jimmy. Vi träffades i Burensvik söder om Torekov, för att fotografera deras porträtt. Det här måste varit en av de varmaste dagarna på hela sommaren! Helt vindstilla, stekhett, och luften dallrade över marken ni vet så att det ser ut som man föreställer sig en hägring? Puh! Det svåraste var att med de förutsättningarna få bra bilder utan alltför skarpa skuggor, och ändå visa det söta brudparet i den vackra miljön.

De var så fina i sina bröllopskläder, och kolla den ovanliga designen på Malins klänning - jättehäftig! Om ni höll ögonen öppna såg ni kanske denna bilden i lördagens HD/NST?





Havet var mycket inbjudande, minihamnen så söt, och Malin och Jimmy så kära:









De har ett speciellt sätt att hålla handen eftersom Malins hand är så liten i jämförelse, himla gulligt:





Lite längre upp, en bit från vattnet, hade jag sett en äng med de mest fantastiska växter som såg ut som bomull, i massor! Helst hade jag velat slänga mig på mage i blomhavet och fotografera i markhöjd, men här satte rullstolen p - det fick bli i sitthöjd men gick så bra det också. (Någon som vet vad det är för växter?)

Det kändes också som en saga:








Specialredigering på en av sagobilderna:





I slutet av fotograferingen åkte vi upp till min favoritplats, bästa-ljuset-på-hela-Bjäre, reservspoten av alla spots, lilla parken utanför Hovs kyrka, för att kunna ta närbilderna i den mjuka skuggan. Och ve och fasa! De hade huggt ner nästan alla träden! Som tur var hittade vi en minimal liten plats bakom en av byggnaderna så det blev toppen i alla fall, men ledsen fotograf som blivit av med sitt favoritställe... (Inte så farligt dock, har hittat ett nytt inte alltför långt från det första, hehe).

Här är vackra Malin i skuggan:





Och Handsome Jimmy:





Till sist deras händer med ringarna - jag tycker den här bilden är extra känslosam på något sätt, så öm:






Tack bästa Malin och Jimmy för en rolig fotografering, vi hörs igen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh! Så vackert!

2008-08-11 @ 20:41:55
Postat av: Alexandra

jätte vackra :) speciellt den med sago redigeringen!

2008-08-11 @ 22:14:35
URL: http://redlipsinfashion.blogspot.com
Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Wow, vilka vackra bilder! De på ängen är verkligen vackra! Ha en bra dag!

2008-08-12 @ 07:38:15
URL: http://inredning.webblogg.se/
Postat av: mammakero

Mycket fina bilder! Jag älskar dina bröllopsbilder! Det är samma känsla jag får av dem som att kolla i stora glansiga inredningstidningar! Jag bara njuter! Du har ett makalöst bröllopsöga! Synd att jag är gift sedan 20 år och inte bor i Skåne!

Ängsull heter växten!

Elsa Beskows "Tomtebobarnen":

...Stora lass av ängsull de för sen hem till mor,

av den hon väver filtar, tills kylan blir för stor,

av den hon stoppar bolstrar att ha i barnens säng

och stickar varma tröjor, för vintern kan bli sträng....

d

2008-08-12 @ 12:22:46
URL: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0