Vad gör fotografen...

... en vecka före jul?

Måndagen såg ut såhär:

Tidigt upp, frukost och en stor kaffe framför morgonnyheterna på tv. Till jobbet (10 meter till byggnaden bredvid). Läsa mail, skriva mail, svara på alla bidrag som kommit in till tävlingen, packa beställningar, fakturera, öppna post, förbereda inför möte kl 11. Jättetrevligt möte med Anna från England som ska gifta sig i augusti, och hennes pappa som var sällskap. Snabblunch, kolla till Tim som är sjuk och ligger nerbäddad i soffan. Göra terminsprov till mina elever som de ska göra i eftermiddag. Åka till posten och köpa 250 julfrimärken till julkorten som borde skickats i söndags... det får bli nyårskort. Till skolan ( Båstad gymnasium ) där jag undervisar i Foto A den här och lite av nästa termin. Prov för mina duktiga elever, slut kl 17. Hem och byta om, direkt till stallet för att rida för första gången på två veckor, min häst har varit halt. Vi upptäcker att hon fortfarande inte är bra, så ingen ridning idag... Längtar tills hon är frisk igen! Till affären och handla middag, frukost och en ask Aladdin för att pigga upp sjuklingen (det funkade, idag är han frisk) samt en lott som vi som vanligt inte vann en enda miljon på. Tillbaka till jobbet, svara på mail och bidrag igen, packa paket som ska iväg före jul (mamma, det kommer, håll ut!) och förbereda massa bilder av Pernilla och Stephen som ska läggas upp på bloggen. Försöker i en timme att göra det nya inlägget med blogg.se vägrar fungera. Kl nio ger jag upp och går in och lagar middag (mountainbike-hamburgare enligt specialrecept från en av Tims cykeltidningar) innan vi kollar på en ganska dålig film som hette The Last Legion, mest halvkassa svärdsfajter. Somnar halv ett. Puh!

På dagens schema står strax ett hemligt bröllop, därefter skolan och prov för dagens elever!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0